Medium b812d4c4 7e41 41bd a7a9 ffb0226e9d25

Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom

Razdoblje provedbe

13.06.2017. - 30.11.2023.

Ukupni prihvatljivi troškovi

3.215.559.659,40 HRK

Izvor bespovratnih sredstava

Europski fond za regionalni razvoj

EU bespovratna sredstva

2.733.225.710,49 HRK

Operativni program

2014 - 2020 OPKK

Medium b812d4c4 7e41 41bd a7a9 ffb0226e9d25
Medium 88f692ef 9803 4303 9eb4 fdc7e4a02326
Medium c56b9b1f a32d 42e5 836d 165e0b8dc3e4
Medium f70a13b4 98a6 4bdc 91bc 0e601de75578

Opis projekta

1. Izgradnja mosta Pelješac s pristupnim cestama

2. Izgradnja pristupnih cesta (duljine 12,04 km): Duboka – Sparagovići /Zaradeže

  • cesta Duboka (D8) – Most 2, 140 km (kopnena strana)
  • Most – Zaradeže, 9,898 km (na  Pelješcu) s 2 tunela, 1 vijaduktom i 2 mosta

3. Izgradnja stonske obilaznice: poboljšanje i proširenje dionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno, 10,2 km

4. Izgradnja stonske obilaznice: Prapratno - Doli, 7,89 km s 2 tunela, 1 vijaduktom i 1 mostom

Ukupna vrijednost projekta: 4.023.978.948,00 HRK

Ukupni prihvatljivi troškovi: 3.215.559.659,40 HRK

Ukupno EU bespovratna sredstva (85%): 2.733.225.710,49 HRK

Ugovor je potpisan 13. 6. 2017.

Operativni program: Konkurentnost i kohezija

Korisnik: Hrvatske ceste d.o.o.

Monografija "Pelješki most i ljudi"

Tehnička brošura Pelješkog mosta

Ciljevi projekta

Cilj ovog projekta je ojačati povezanost državnog teritorija na samom jugu Republike Hrvatske izgradnjom mosta Pelješac s pristupnim cestama i cestama na Pelješcu (tzv. stonska obilaznica). Provedba projekta predviđena je u razdoblju od 2016. do 2022. godine tijekom kojih će biti izgrađeno sveukupno 32,53 km cesta s pripadajućim pratećim objektima (vijadukti, mostovi, tuneli, podvožnjaci, odmorišta, vodospreme i dr.)

Izgradnjom mosta Pelješac i cesta povećat će se stupanj usluge prometnog sustava i sigurnost prometa, omogućiti pristup krajnjem jugu za vrijeme jakih vjetrova kad je onemogućen zračni i pomorski promet, razina pouzdanosti u smislu opskrbe regije, smanjiti trajanje putovanja prema krajnjem jugu čime će se smanjiti utjecaj na okoliš.

Strateški ciljevi projekta su: poboljšanje TEN-T cestovne mreže duž Jadranske obale, poboljšanje konkurentnosti regije, povećanje povezanosti prometnog sustava i pristupa izdvojenom teritoriju Južne Dalmacije te smanjenje utjecaja na klimatske promjene i okoliš.

Izgradnja će se odvijati u četiri faze: izgradnja mosta Pelješac (2,4 km), izgradnja pristupnih cesta na kopnu (2,14 km) i na Pelješcu (9,898 km), izgradnja stonske obilaznice 1. faza (poddionica Sparagovići / Zaradeže - Prapratno duljine 10,2 km) i izgradnja stonske obilaznice 2. faza (poddionica Prapratno - Doli duljine 7,89 km).