Medium 9eb30b95 8847 4e70 904e 1d628da584c6

Multimodalna platforma Splitske aglomeracije –  brza cesta Solin –  Stobreč – Dugi Rat – Omiš

Medium 9eb30b95 8847 4e70 904e 1d628da584c6

Project description

Nastavak izgradnje obilaznice Splita obuhvaćen je projektom pod nazivom „Multimodalna platforma Splitske aglomeracije –  brza cesta Solin –  Stobreč – Dugi Rat – Omiš“

Ukupna procijenjena vrijednost nove ceste s priključcima iznosi 314,69 milijuna eura.

Brza cesta Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš, sadrži spojne ceste čvorište TTTS – Stobreč, čvorište Stara Podstrana – Podstrana, čvorište Jesenice – Jesenice i čvorište Dugi Rat – Dugi Rat.

Ukupna duljina zahvata iznosi 22,5 km od čega se 10,5 km projektira kao četverotračna cesta (Mravince – čvorište Jesenice), a ostatak od 12 km kao dvotračna cesta (čvorište Jesenice – Omiš).

Projekt je naveden kao prvi prioritet za sufinanciranje cesta sredstvima EU u sklopu Programa Konkurentnost i kohezija 2021. 2027.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture objavilo je 29. 12. 2023. Poziv za sufinanciranje izgradnje Brze ceste Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš: dionica čvor Dugi Rat - Most Cetina i spojna cesta čvor Dugi Rat – DC8.

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti projektnom prijedlogu iznosi do 84.708.868,35 Eura (sredstva Europske unije i sredstva Državnog proračuna).

1. Ukupna bespovratna sredstva 100%

84.708.868,35 EUR

1.1. Sredstva Europske unije (85%)

72.000.000,00 EUR

1.2 Sredstva Državnog proračuna (15%)

12.708.868,35 EUR



Project goals

Projekt je usmjeren na uklanjanje uskih grla, bolju povezanost između otoka i kopna, povećanu sigurnost u prometu i smanjenje emisije stakleničkih plinova, a njime će se postići sljedeće:

  • Kada se izgradi nova, ljetna trajektna luka Krilo Jesenice, ovim projektom će se otvoriti pristup luci gdje će se premjestiti dio trajektnih linija iz Splita. Time bi se u ljetnim mjesecima vrijeme putovanja od čvora Dugopolje do trajektne luke skratilo. Također, duljina trajektne linije kopno – Supetar bi se skratila s 9,1 na 4,7 NM, a vrijeme putovanja bi se prepolovilo za oko 25 minuta.

  • Izbjeći će se postojeće usko grlo na križanju u Stobreču preusmjeravanjem prometa s državne ceste D8 i križanja na novu cestu od Mravinaca do TTTS-a, čija je duljina dva puta kraća.

  • Izbjeći će se postojeće usko grlo na mostu preko Cetine koji je jedini prilaz Omišu iz smjera Splita. Otvorit će se prilaz Omišu s istočne strane i u isto vrijeme riješiti problem parkinga uz promicanje i potporu pješačkom prometu u gradskim i prigradskim područjima.

  • Obnovit će se državna cesta D8 na dionici od oko 20 km duljine od Stobreča do Nemire (izgradnja pješačkih nogostupa, ležećih policajaca, pješačkih svjetala, ograda, utvrđenih bankina za javni prijevoz, parkinzi...) čime će se znatno poboljšati sigurnost u prometu. Također će se promovirati i poticati pješački promet u odnosu na osobna vozila koji će u kontinuitetu prolaziti ovom dionicom

  • Rasteretit će se zapadni ulaz u Omiš i poboljšati dostupnost.

  • Omogućit će se parking izvan grada što je preduvjet za rješavanje prometnog zagušenja u Omišu tipičnom za ljetne mjesece.